1. Начало
  2. На фокус
  3. Тол камерите и общинските камери вече ще следят за превишена скорост

Тол камерите и общинските камери вече ще следят за превишена скорост

Новите промени в Закона за движение по пътищата въвеждат контрол на средната скорост, автоматизиран обмен на данни с МВР и засилен надзор от необозначени патрулки с видеонаблюдение

Тол камерите и общинските камери вече ще следят за превишена скорост

Общинските камери и камерите на тол системата вече ще могат да установяват превишена скорост. Това става, след като бяха приети на второ четене разпоредби от Закона за движение по пътищата, с чието разглеждане депутатите продължават тази пленарна седмица.

Миналата седмица депутатите гласуваха максималната скорост за автомобили по магистралите да остане 140 км/ч., а на скоростен път – 120 км/ч.

С измененията се въвежда измерване и контрол на средната скорост по дадени пътни участъци. Според приетите разпоредби електронната система за събиране на пътни такси ще създава доклади и за секционен контрол на средната скорост.

АИКБ и ВТУ Тодор Каблешков обединяват усилия за обучението на хора от уязвими групи

За всяко установено превишаване на средната скорост за съответния контролиран участък от пътя автоматично ще се прилагат статични изображения във вид на снимков материал и/или динамични изображения - видеозаписи. Докладите заедно с приложените към тях статични изображения във вид на снимков материал и/или динамични изображения - видеозаписи, представляват доказателства за отразените в тях обстоятелства относно пътното превозно средство, неговия регистрационен номер, датата, часа, посоката на движение, установената средна скорост на движение в контролирания участък от пътя, и местонахождението на техническите средства - част от системата, сочат приетите текстове.

Гласувано бе общините, в които са въведени в експлоатация автоматизирани технически средства или системи, да осъществяват автоматизиран обмен на данни с информационни системи на Министерството на вътрешните работи за извършване на административнонаказателна дейност от органите му.

От общините ще се предоставят всички необходими данни за пътното превозно средство, установеното нарушение, както и друга относима информация, необходима за осъществяване на административнонаказателната дейност.

Депутатите приеха още длъжностни лица от МВР, изпълняващи служебните си задължения в униформено облекло, да могат да осъществяват контролните си функции по този закон и от необозначени служебни моторни превозни средства на Министерството на вътрешните работи за нарушения, с които се създава непосредствена опасност за движението.

Контролът от необозначени служебни моторни превозни средства може да се извършва и с автоматизирани технически средства и системи, предвиждат още приетите текстове.

"Сигналите за спиране, които се подават от движещи се необозначени служебни моторни превозни средства, са едновременно светлинен сигнал с проблясваща синя светлина, специален звуков сигнал или постоянно светещ или мигащ надпис „ПОЛИЦИЯ!“ и текст с указания към водача на български и английски език, или през високоговорителната уредба на моторното превозно средство“, е записано в приетите разпоредби.

Депутатите гласуваха още Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ да изготвя и внася в Народното събрание на всеки шест месеца доклад за състоянието на пътната безопасност в България.