1. Начало
  2. На фокус
  3. Софийското метро скача в бъдещето: 10 нови станции до 2027 г.

Софийското метро скача в бъдещето: 10 нови станции до 2027 г.

Разширения през „Слатина“, „Подуяне“ и „Обеля“ ще преобразят градския транспорт

Софийското метро скача в бъдещето: 10 нови станции до 2027 г.

Софийското метро е в разгара на нов етап от своето развитие – строят се общо 10 нови станции, които ще бъдат завършени до 2027 г. Разширенията са ключови за подобряване на мобилността, намаляване на задръстванията и постигане на по-чист въздух в столицата.

Къде се строи в момента

  • 3 станции по бул. „Владимир Вазов“ – от „Подуяне“ през „Хаджи Димитър“ до „Левски“.

  • 6 станции по новото трасе през ж.к. „Слатина“, свързващо квартала с бул. „Цариградско шосе“.

  • 1 станция на бул. „Панчо Владигеров“, осигуряваща нова връзка между „Сливница“ и „Обеля“.

Срокове и напредък

  • Трасето през „Подуяне“ е вече 70% готово, с пускане през 2026 г.
  • Линията през „Слатина“ (6 км и 6 станции) ще бъде завършена до 2027 г.
  • Новата станция при „Обеля“ ще отвори врати през есента на 2026 г.
  • Тунелопробивната машина „Витоша“ работи активно и напредва с по 10 метра на ден.

Какво ще спечелят софиянци

  • След пускането на новите линии, метрото ще поема 46% от целия дневен пътникопоток – около 650 000 пътувания дневно.
  • Очаква се намаление на автомобилния трафик с до 25% в ключови участъци.
  • Ще бъдат намалени вредните емисии с хиляди тонове годишно.
  • Създава се интермодален възел в „Обеля“, който ще свърже метрото с влаковете и автобусите, обслужвайки близо 12 000 пътници дневно.

Метрото през 2027 г.

След приключване на строежа, софийското метро ще достигне 61 км дължина и 57 станции. За разширената мрежа вече са поръчани 16 нови влака – 8 на Škoda и 8 Siemens Inspiro.

Поглед напред

Освен текущите разширения, вече се обсъждат и нови трасета – към Студентски град и към Симеоновския лифт, които ще свържат метрото с ключови образователни и туристически зони.

Разширението на софийското метро е най-големият инфраструктурен проект в столицата за следващите години. С новите линии и станции жителите на София ще разполагат с по-бърз, по-удобен и по-екологичен транспорт, а градът ще направи решителна крачка към модерна и устойчива мобилност.